Spolek šel do insolvence kvůli tomu, že nesouhlasil s nároky Automotodromu. Firma požadovala peníze za pronájem dráhy na letošní závody, které se neuskutečnily, a také za opravy dráhy z předchozích let.
Správce i spolek popřeli pohledávky Automotodromu týkající se opravy dráhy a pronájmu dráhy za letošek, nikoliv však zhruba půl milionu za lístky na závody, tato pohledávka byla uznána. Soud ohledně nepřiznaných pohledávek uložil Automotodromu podat určovací žalobu proti správci k uplatnění svého práva.
S pohledávkami se přihlásilo 37 věřitelů. Jednu podala promotérská společnost Dorna, které má spolek zaplatit 27 milionů korun za zalistovací poplatek na zisk licence na loňské závody. Primátorka Brna Markéta Vaňková (ODS) už dříve uvedla, že spolek měl peníze pro Dornu připravené, ale kvůli sporům s Automotodromem musel do insolvence. Další pohledávky má například stát v souvislosti se zdravotními pojišťovnami, sociálním zabezpečením, ale také zaměstnanci spolku, kteří nedostávali výplaty, nebo někteří koncoví uživatelé, kteří nedostali zpět peníze za lístky.
Většinu peněz za lístky vrátilo Turistické informační centrum města Brna (TIC), které prodalo kolem 16.000 lístků a peníze už za více než 15.000 lístků vrátilo.
Grand Prix se v Brně naposledy uskutečnila loni. Popáté ji tehdy uspořádal spolek kraje a města, který měl smlouvu na pět ročníků. Kvůli koronaviru se ale jelo bez diváků, proto se spolek s Dornou dohodl na snížení zalistovacího poplatku z více než 100 milionů asi na 27 milionů s tím, že letos se měl jet asi za 160 milionů další ročník i s diváky, kteří mohli uplatnit lístky nakoupené loni.
Dorna ale nakonec požadovala opravu závodní dráhy, na niž si stěžovali jezdci. Podle odhadů by stála kolem 100 milionů korun a město ani kraj na ni nemělo peníze. Politikům se také nelíbil fakt, že Dorna plánovala na další ročníky zvýšit zalistovací poplatek zhruba na čtvrt miliardy korun. Proto zastupitelstva Brna i kraje rozhodla, že se letos závody nepojedou a spolek může jít do insolvence.