Když v polovině devadesátých let přišlo na trh na trh společné dílo značek Peugeot, Citroën, Lancia a Fiat pod názvem Eurovan, zrodil se v hlavě reklamního agenta Pascala Witmeura šílený nápad: „Udělejme z něj závoďák!“ Jako základ zvolil verzi Peugeot 806.
V roce 1995 se dal dohromady se známým sportovním týmem Kronos Racing s cílem připravit vůz na čtyřiadvacetihodinovku ve Spa-Francorchamps. Lidé od Kronosu probrali katalog dílů od Peugeotu Sport, objednali všechno potřebné a začala stavba netradičního monstra.
Blok motoru z rallyového Peugeotu 306 byl základem pro výkon 260 koní, podvozek vzali se speciálu Peugeot 405 Superturismo. Celou konstrukci postavili podle velmi benevolentních pravidel kategorie Procar, což byly vlastně takzvané siluety. Tedy auta, která měla s deklarovaným typem vozu společnou snad jen karoserii.
Při příjezdu na slavný okruh sklidila posádka Philip Verellen, Pascal Witmeur a Eric Bachelart posměšky. Soupeři se báli, že vzhledem k robustní karoserii a zpřevodování to bude jen nebezpečný pohyblivý retardér.
Když ale „šestsetosmička“ vyrazila na trať, úsměv rivalům zamrzl na tváři. Vysmívaný mikrobus byl velmi rychlý a porážel nejedno závodní BMW. V kvalifikaci zajelo belgické trio v 46členném poli dvanáctý nejlepší čas. Ve své třídě byl výrazně pomalovaný vůz dokonce třetí.
Bohužel v závodě už to taková sláva nebyla. Po problémech s brzdami, které se ještě podařilo opravit, se po deseti hodinách závodění definitivně odporoučel motor, takže tým Kronos musel vůz definitivně odstavit v boxech.
Jediný exemplář svého druhu je teď na prodej v Bruselu. Určitě to nebude levná záležitost. Cena je totiž neveřejná, prodejce Gipimotor ji sdělí jen vážnému zájemci.
Peugeot 806 ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa-Francorchamps 1995 | Video: Youtube.com