Nejnovější Zprávy

Loprais přišel na Dakaru o vedení, kamionům zkrátili etapu neukáznění diváci


Čtvrtá etapa Rallye Dakar nabídla závodníkům 631 kilometrů, z nichž bylo 299 měřených.

V hodnocení kamionů se dnes v etapě, zkrácené  o cca 20 až 30 kilometrů kvůli neukázněným divákům v závěrečných dunách, měnilo jméno lídra. Aleš Loprais ve voze Praga ztratil na vítězného Januse van Kasterena osm a půl minuty a osadil třetí pozici.

Nizozemec v Ivecu se tak vrátil do čela soutěže, dělí je 5 minut a 17 vteřin.

Za Van Kasterenem byl původně na druhém místě dnes druhý Martin Macík mladší s Ivecem. Jenže posádka jezdce stáje MM technology minula dva kontrolní body, z čehož rezultoval trest ve výši 31 minut a 50 sekund. Jaroslav Vatr v Tatře byl podle neoficiálních výsledků čtvrtý. Ofoicální pořadí zatím stále není k dispozici.

„Byla to rychlá, prašná a pro nás tak trochu nepovedená etapa. Čenda (kamion) odvedl opět skvělou práci, bohužel jsme však neprojeli dva body a to nás bude stát penalizaci 30 minut. I to je Dakar. Hlavu nevěšíme a zítra začneme postupně stahovat,“ uvedl Macík po dojezdu etapy.

Důvodem zkrácení tratě pro kamiony byli neukáznění fanoušci, kteří se sjeli do dun před cílem. S jedním z jejich vozidel málem boural lídr kategorie automobilů, saúdský jezdec Jazíd Rádžhí.

Motocyklista Martin Michek byl v etapě čtrnáctý, ale v celkovém pořadí se posunul na devátou pozici.

Do čela soutěže se dostal dnešní vítěz José Ignacio Cornejo z továrního týmu Hondy. Chilan vede před Rossem Branchem z Botswany o pouhých 75 vteřin.

Martin Prokop si vybojoval v elitní kategorii automobilů Ultimate desáté místo a díky tomu se v aktuálním průběžném pořadí opět posunul kupředu.

„Nebylo to jednoduché na navigaci. Navigovalo se hodně a ve vysoké rychlosti, neustále se měnily kurzy a pro Viktora (Chytku, navigátora) to bylo opravdu náročné. Vše ale fungovalo skvěle, Viktor měl dobrý den a vše se nám až na jednu chybu dařilo. Vzal jsem omylem jiný kurs a než mě Viktor přinutil se vrátit, tak jsme tam něco ztratili,“ sdělil pilot Orlen Jipocar Teamu.

Automobilům vládl devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb ve voze Prodrive, ale první příčku si udržel domácí Rádžhí v Toyotě.

Účastníci soutěže dnes jeli tzv. maratonskou etapu, před níž mohli opravovat stroje pouze dvě hodiny.

Po včerejších velkých problémech v dunách se v závodě udržel jezdec Buggyry Daniel Stiblík. I přes dvě převrácení se jeho posádka dostala do cíle a „dopřála“ si dvouhodinový spánek. Stiblík, Lukáš Kvasnica a Jiří Tomec byli poslední, kdo se v noci dostal z dunového pole a pokračují dál.

„Po druhem převrácení jsme byli rozhodnutí, že budeme nocovat v dunách. Ale nedalo nám to a přece jen jsme to zkusili ještě jednou. Díky skvělé práci Lukáše jsme našli cestu z dun ven a po 40 kilometrech jsme byli zpátky na trati. Ve čtyři ráno jsme se dostali do cíle, kde jsme udělali rychlý servis a hned pokračovali na přejezd. Spali jsme asi dvě hodiny v autě,“ popisoval Stiblík před startem čtvrté etapy.





Zdroj příspěvku

Scroll to top