Audi? Toyota? Nissan? Kdepak, příští ročník Rallye Dakar by měla vyhrát Dacia.
I když na snímcích uvolněných dnes pro média to vypadá, že Dacia Sandrider (Písečný jezdec) brázdí měsíční krajinu, z Měsíce jen tak nespadla.
Jen se oficiálně potvrdilo to, co před startem letošního ročníku slavné soutěže bylo nad slunce jasnější – uznávaný konstruktér, společnost Prodive, se spojil s koncernem Renault.
Francouzi ale v rámci diverzifikace svých PR záměrů zvolili pro tento projekt logo Dacie. Někdejší rumunská „Popelka“ má dnes ve strategii skupiny významnou roli a už to není žádný výrobce levných aut.
To by mohl dokázat i případný úspěch na Dakaru. Postarat se o něj mají pětinásobný vítěz této rallye Násir Attíja a devítinásobný světový šampion v automobilových soutěžích Sébastien Loeb. Ten naopak na svůj první dakarský triumf čeká. Letos byl třetí, skoro o hodinu a půl prohrál s vítězným Carlosem Sainzem v Audi.
Také Katařan Attíja má velkou motivaci. Krátce před letošním ročníkem náročné rallye přešel od Toyoty, s níž vyhrál dva předchozí ročníky, do týmu Prodrive.
Jenže se speciálem Prodrive Hunter nebyl vůbec spokojený. „Tady do toho auta už nikdy víc nesednu,“ prohlásil jedovatě poté, co po deváté etapě musel odstoupit.
S novou vizí Attíja změní i navigátora. Kdo ale osvědčeného Francouze Mathieu Baumela nahradí, to je zatím ve hvězdách.
Dva zkušené piloty, kteří nastoupí do Dakaru 2025 v pomyslné věkové kategorii 50+, doplňuje o generaci mladší Cristina Gutiérrezová. 32letá Španělka není v týmu kvůli nějakým genderovým kvótám. Své kvality dokázala teď v lednu v Saúdské Arábii, kde vyhrála elitní kategorii bugin Challenge (dříve T3).
Po sérii testů čeká první ostrý start posádky Dacie Sandrider až v říjnu na Marocké rallye.