Leclerc využil strategie Ferrari, které své vozy poslalo do boxů jen jednou, a vyhrál s náskokem 2,6 sekundy před Oscarem Piastrim v McLarenu.
„Je to úžasný pocit. Posledních pár kol jsem cítil stejné emoce jako v roce 2019. Monza je závod, který chcete vyhrát každý rok. Samozřejmě chcete vyhrát co nejvíc Grand Prix, ale mně se letos podařilo vyhrát obě nejdůležitější – v Monaku a teď tady v Monze,“ řekl dojatý Leclerc.
Třetí dojel Piastriho týmový kolega Lando Norris. Lídr seriálu Max Verstappen v Red Bullu obsadil až šesté místo a jeho náskok na Brita se snížil na 62 bodů.
Norris opět v prvním kole přišel o vedení. Po nečekaném Piastriho útoku ve čtvrté zatáčce jej předjel i Leclerc.
A právě mezi týmy McLaren a Ferrari se odehrávala po celý závod klíčová strategická bitva.
Zatímco oba jezdci Scuderie vydrželi po přezutí na tvrdých směsích až do konce, dvojice jezdců v oranžových barvách musela ještě jednou k mechanikům.
„S tím, jak se mi opotřebovávaly pneumatiky, nebylo možné jet jen na jednu zastávku v boxech. Ferrari mělo dneska lepší vůz,“ přiznal v cíli Norris.
Právě rozdílná strategie rozhodla, protože závěrečná Piastriho stíhací jízda přišla pozdě. Australský závodník sice ke konci Grand Prix zajížděl rychlejší časy na kolo, ale k Leclercovi se nedokázal dostatečně přiblížit.
Kevinu Magnussenovi z Haasu hrozí po dnešní kolizi s Pierrem Gaslym v Alpine zákaz startu v příštím závodě. Dán už nasbíral 12 trestných bodů, což by mělo znamenat dočasné odebrání superlicence a stopku pro následující podnik v Baku.
Aktualizujeme…