Když si vítěz závodu v Austinu Charles Leclerc, druhý Carlos Sainz a třetí Max Verstappen přišli na pódium pro své trofeje, něco na něm nápadně chybělo. Nikde nebyly k vidění tolik opěvované trofeje, postavičky jménem Heroo, navržené společností Pirelli.
Místo toho dostali Verstappen a Sainz miniaturní pneumatiky Pirelli, jaké se jinak dávají vítězi kvalifikace. Vítězný Leclerc zvedl tradičnější, ale poněkud fádní kovovou trofej.
Chybějící trofeje navrhl italský umělec Matteo Macchiavelli ve spolupráci s italským výrobcem pneumatik a firma Pirelli je představila s velkou slávou. Nepodobaly se ničemu, co bylo ve formuli 1 dosud k vidění.
Postavičky měly elegantní černá těla z uhlíkových vláken s kloubovými rameny, což jim dodávalo téměř futuristický vzhled.
Trofeje, které piloti F1 v Austinu nedostali:
Hlavy s ušima ne nepodobnými populárnímu Mickey Mouseovi byly pokovené tak, aby odpovídaly výsledkům na stupních vítězů. Vítěz měl obdržet zlatou verzi (posypanou skutečným zlatým prachem), druhý pilot v pořadí stříbrnou a třetí titanovou verzi.
V neděli odpoledne se ale mediální poprask rázem změnil ve zmatek. Nikdo z aktérů předávacího ceremoniálu na stupních vítězů nedostal očekávané postavičky Heroo.
Místo ní putovaly do rukou úspěšných pilotů a zástupce vítězné stáje Ferrari narychlo sehnané alternativy
Proč ta náhlá změna? Obavy o autorská práva.
Už během závodního víkendu se paddockem začaly šířit zvěsti, že trofeje Heroo se až nápadně podobají jiným slavným vzorům. Poplach vyvolala jejich podobnost s figurkami Bearbrick – populární značkou mezi sběrateli umění.
Další spekulace narážely na porušení copyrightu na Disneyho postavičku Mickey Mouse. Další variantou byl neúmyslný odkaz na DJ Deadmouse, který své sety pouští v masce Myšáka Mickeyho.
Ačkoli se neobjevilo žádné oficiální odůvodnění, proč se tak stalo, v sobotu před sprintem se Pirelli a promotéři závodu rozhodli stáhnout trofeje Heroo z pódiového ceremoniálu.
Zástupci Pirelli raději přivezli miniaturní trofeje s pneumatikami z jedné ze svých amerických poboček.
Italové okamžitě začali pracovat na minimalizaci mediálních škod. Jakoby projekt Heroo nikdy neexistoval, původní tisková zpráva oznamující zrod trofeje byla v tichosti odstraněna z oficiálních webových stránek. Na síti x ale týden starý odkaz na trofeje zůstal.
Dokonce i oslavný článek o slavnostním vyhlášení na stupních vítězů byl narychlo upraven tak, aby z něj zmizely zmínky o trofejích Heroo.
Společnost Pirelli měla velké plány nejen pro Austin, ale také s postavičkou Heroo. Ta se měla stát samostatným designovým sběratelským kouskem v limitované edici pro fanoušky formule 1 i současného umění. Jenže to neklaplo.