Lamborghini Super Trofeo není jen tak obyčejným šampionátem shodných vozů. Jedná se v současnosti o nejrychlejší pohárový seriál. Motor speciálu Huracán Super Trofeo EVO disponuje výkonem 620 koní a udávaná maximální rychlost činí 325 km/h.
V Super Trofeo nasadí česká stáj dva vozy. S tím prvním pojedou v prestižní třídě Pro-AM Bronislav Formánek a Josef Záruba mladší. Ten nejdříve loni v Paul Ricard nahradil zraněného Jakuba Knolla a nyní se stal opět stálým týmovým pilotem. Ostatně s Mičánkem spolupracuje od roku 2013, takže se vlastně vrací „domů“.
„Na Paul Ricard jsme ukázali, že tohle spojení funguje a je to cesta, jak můžeme bojovat o stupně vítězů. Pro mě je to skvělá zpráva a věřím, že budeme mít ještě prostor se dál zlepšovat,“ hodnotí Formánek změnu na postu svého týmového parťáka.
V kategorii „jezdců – gentlemanů“ LB pojedou stejně jako v uplynulé sezoně český jezdec Libor Dvořáček a německý závodník Kurt Wagner. Ovšem zatímco posádka ve třídě Pro-AM zasáhne už do úvodního podniku, který tento víkend hostí italská Monza, Dvořáček a Wagner budou na startu chybět.
Zatímco německý pilot absolvoval plánovanou operaci kolena, jeho český parťák přišel o start kvůli zranění ze skoku padákem. „Shodou okolností si poranil také koleno, takže jsme se rozhodli, že v Monze pojedeme jen s jedním autem,“ popisuje Mičánek strasti začátku sezony.
„Současný plán je takový, že s dvěma vozy pojedeme Super Trofeo Europe, s jedním se pak svezeme ve středoevropské zóně FIA CEZ, kde pojedu já ve dvojici s Broňou Formánkem,“ vysvětlil Mičánek s tím, že výhledově by rád i třetí auto dostal do prestižního Super Trofea Europe.
Evropská sezona brněnské stáje začíná už zmíněnou Monzou, pak se šampionát na konci května přesune do Francie na okruh Paul Ricard. Následuje „severské“ turné – po závodním víkendu v nizozemském Zandvoortu se Super Trofeo přesune na Spa-Francorchamps, kde série doplní legendární čtyřiadvacetihodinovku.
Na začátku září startovní pole Lamborghini zdolá Nürburgring a poslední říjnový víkend se rozloučí se sezonou v italském Misanu. Tam půjde rovnou o světové finále všech kontinentálních pohárů – evropského amerického a asijského.
Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra, jak zní jeho celé jeho jméno, bude v letošní sezoně bojovat na více frontách. „Pokud nebudeme v termínových kolizích, chceme odjet co nejvíc závodů,“ dodal.
Nadupané Lamborghini totiž není jediné auto, které v brněnských garážích připravují. Do seriálu cestovních vozů TCR Eastern Europe nastoupí nadějný Michal Makeš. 21letý pilot bude pilotovat vůz Cupra Leon a rád by si v relativně novém šampionátu dojel pro první vítězný věnec.