Nejvíc práce tentokrát nebylo ani tak s přípravou tří obřích závodních strojů, ale vůbec se do Maďarska dostat. Tamní vláda totiž od začátku září vyhlásila zákaz vstupu cizích občanů na území země. Pro profesionální sportovce přijíždějící na sportovní událost však existuje výjimka.
Jenže i tak museli všichni členové týmu, od manažera Jana Kalivody, přes piloty až po mechaniky i kuchaře vyplnit celou řadu formulářů Samozřejmostí byl aktuální negativní test na covid-19.
Buggyra se navíc musela prokázat pozvánkou od maďarských pořadatelů, že ji na druhém podniku mistrovství Evropy tahačů na okruzích opravdu chtějí.
Všechny tyto překážky zástupci české stáje zdolali a mohou začít přemýšlet, jak si poradit s okruhem, který nepatří pro Buggyru mezi ty nejoblíbenější. Přitom moc nechybělo a trucky jely na Hungaroringu jen jednou.
„Dělali jsme show před závodem formule 1. Fanoušci chtěli, abych za to trochu vzal, udělal jsem jim radost a lehce přitom přejel přes jeden obrubník…“ vzpomíná Adam Lacko na exhibici v rámci Grand Prix Maďarska F1.
„Dojel jsem do depa, najednou se objevil nějaký pán, ze kterého se vyklubal ředitel okruhu. Až jsem se lekl. Zdálo se, že přechodil infarkt. Pak mi řekl, že si trať nikým ničit nenechá a trucky jedou na Hungaroringu poprvé a naposledy,“ vypráví český jezdec a s úsměvem dodává: „V té chvíli určitě netušil, že začne závodit Norbert Kiss. Najednou je všechno jinak.“
Teď je totiž trať v blízkosti Budapešti stálou součástí kalendáře mistrovství Evropy. „Abych pravdu řekl, nepamatuju si, že bychom někdy na Hungaroringu vyhráli. Na druhou stranu každá, tedy i nevítězná série, musí jednou skončit,“ věří manažer Jan Kalivoda.
V tom se ale jeho paměť trochu mýlí. Lacko naposledy na okruhu v katastru obce Mogyoród vyhrál v roce 2017, a to dokonce hned dvakrát
Vedle bývalého šampiona a průběžně třetího muže průběžného pořadí evropského šampionátu nasadí Buggyra opět „mladou krev“ v podobě Téa Calveta z Francie a Aliyyah Kolocové.
Na Hungaroringu se pojede podle tradičního schématu podniku ME. V sobotu i v neděli jsou na programu vždy dvě bodované jízdy. V té druhé se pořadí nejlepší osmičky na startu otáčí.
Podobně jako v původně plánovaném termínu v létě bude součástí programu také další díl šampionátu cestovních vozů FIA WTCR. Tentokrát ale bez české účasti, protože Petr Fulín startoval minulý víkend na Slovakia Ringu na divokou kartu.
Průběžné pořadí ME: 1. Lenz (Něm./MAN) 41, 2. Kiss (Maď./MAN) 37, 3. Lacko (ČR/Buggyra) 35.
Lacko se v Zolderu probil ze sedmého místa do čela | Video: Facebooková stránka Buggyra Racing