Pořadatelé z Automobile Club de l’Ouest (ACO) se rozhodli vzkřísit elitní kategorii závodu na slavné trati Circuit de la Sarthe novými technickými pravidly. Ve třídě nazvané Le Mans Hyperauto (LMH), která nahradila dosavadní kategorii LMP1, zůstává podmínka hybridního pohonu, ale vozy více vycházejí ze sériových supersportů.
Peugeot, který v Le Mans startoval naposledy před deseti lety, vidí v nových regulích šanci vrátit se v prestižním podniku na domácí půdě zpět na stupně vítězů.
Zatímco nový vůz byl oficiálně představen jen v nákresech, minulý týden Francouzi oznámili sedmičku pilotů, kteří budou hyperauto značky Peugeot řídit.
Hned tři z nich mají zkušenosti z formule 1. Kevin Magnussen z Dánska ještě loni pilotoval monopost Haas. Francouz Jean-Eric Vergne absolvoval 58 Grand Prix v barvách Toro Rossa a pak dvakrát po sobě ovládl šampionát elektrické formule E. Britský jezdec Paul di Resta odjel ve Force India a Williams o jednu Velkou cenu více a vyhrál seriál DTM.
Závodní tým tvoří také mistr světa ve vytrvalostních závodech (FIA WEC) a vítěz z Le Mans Loïc Duval z Francie, podobně úspěšný americký pilot nižší kategorie LMP2 Gustavo Menzes a Dán Mikkel Jensen s vavříny z prototypové kategorie LMP3. Sestavu jako náhradník doplňuje Brit James Rossiter.
Cílem vybraných pilotů je během letošního roku přispět k vývoji závodního speciálu, který by měl mít premiéru v příští sezoně MS ve vytrvalostních závodech a v Le Mans 2021 bojovat o nejvyšší příčky.
Kategorie hyperaut má ovšem ve světovém šampionátu i nejslavnějším vytrvalostním závodě světa premiéru už letos. Svoji výsadní pozici bude bránit Toyota, která už s vozem GR010 Hybrid vyrazila na trať.
Japonci využili předchozích zkušenosti a (trochu k nelibosti organizátorů z ACO) nepostavili úplně nové auto na základě existujících cestovního supersportu. Toyota v podstatě „vyšperkovala“ dosavadní vůz LMP1 tak, aby vyhovoval předpisům LMH. Z vnějšku je patrné jeho prodloužení a zvýšení.
Toyotu GR010 Hybrid v letošní sezoně vyzvou dva rivalové. Americký Glickenhaus už finišuje se stavbou vozu 007 LMH. Sportovní divize Renaultu Alpine zatím převzala úspěšný nehybridní prototyp LMP1 Rebellion R13 a pod názvem Alpine A480 ho přestavěla tak, aby vyhověl letošní výjimce pro tyto vozy v rámci třídy LMH. V ní by tak letos měla bojovat pětice vozů, ale výhledově projevila zájem celá řada značek včetně McLarenu či Ferrari.