Nejnovější Zprávy

Karel Abraham milované motorky neopustil. Řídítka vyměnil za roli komentátora


Karel Abraham je teprve třetím tuzemským rodákem, který vyhrál závod světového šampionátu silničních motocyklů.

Karel Abraham, který dnes slaví 35 let, se zapsal do historie českého motorsportu 7. listopadu 2010, kdy ve španělské Valencii vyhrál závod třídy Moto2 v rámci podniku světového šampionátu silničních motocyklů.

Tím se zařadil mezi pouhou trojici československých či českých jezdců, kteří kdy vyhráli závod mistrovství světa. Dalšími jsou František Šťastný a Lukáš Pešek.

„Byl to skvělý den, kdy vše vyšlo podle plánu. Na ten okamžik budu vždycky rád vzpomínat,“ řekl tehdy Abraham, pro kterého to byla jediná výhra v MS v jeho kariéře.

Brněnský rodák se začal motorkám věnovat po roce 2001, kdy opustil závodní lyžování. Na světové scéně se poprvé objevil o čtyři roky později. Debutoval v GP Španělska v Jerezu v kategorii 125 ccm.

Během své kariéry absolvoval 214 startů ve všech třídách, což z něj dělá nejzkušenějšího Čecha v historii této prestižní série.

Karel Abraham se raduje z vítězství na VC Valencie Moto2 2010 | Foto: Reuters

Od roku 2011 závodil v královské třídě MotoGP. Tam mu stupně vítězů už unikly, několikrát se mu podařilo dokončit závod v první desítce.

Po nevydařeném angažmá ve světovém šampionátu superbiků v roce 2016 se do MotoGP vrátil, ale jeho kariéra skončila v roce 2019, kdy mu tým Reale Avintia Racing vypověděl smlouvu.

„Bylo to těžké rozhodnutí, ale pochopil jsem, že je čas jít dál,“ uvedl Abraham, když oznámil konec své aktivní závodní dráhy.

Po skončení aktivní závodní kariéry svět Velkých cen neopustil. Zůstal v něm jako spolukomentátor závodů světového šampionátu.

Díky svým zkušenostem nabízí divákům pohled do zákulisí světa profesionálních jezdců a dokáže přiblížit technické detaily i strategické aspekty závodů.

„Každý okruh má svá specifika, a když vidím jezdce na startu, vím přesně, jak se asi cítí. Napětí a koncentrace jsou neuvěřitelné,“ uvedl při jednom z přenosů. ¨

Abraham také často klade důraz na roli pneumatik a vliv počasí na závodní strategii. „V dešti je to úplně jiná hra. Musíte jet na hraně, ale zároveň vědět, kdy ubrat. To rozhoduje o úspěchu.“



Zdroj příspěvku

Scroll to top