Šest desetin vteřiny není nejmenším rozdílem v cíli podniku světového šampionátu v automobilových soutěžích. Nedělní vítěz pokořil před deseti lety v Jordánské rallye za volantem Citroënu svého současného týmového bosse Jari-Matti Latvalu (tehdy ve Fordu) o dvě desetiny vteřiny.
Týmový souboj pilotů Toyoty rozhodly až poslední stovky metrů závěrečného dvacátého rychlostního testu. Ogier sice vjížděl do nedělní etapy jako lídr, ale Evans se postupně dokázal prodrat do čela.
Do závěrečné power stage vjížděl Brit s náskokem 3,9 vteřiny. Obhájce titulu sice udělal drobnou chybu, jenže Evans v posledních stovkách metrů málem vyletěl ze silnice a ztratil tak naděje na vítězství.
Ogier se triumfem v Chorvatsku vrátil s 61 body do čela průběžného pořadí MS. Před druhým Neuvillem má náskok osmi bodů, třetí Evans má 51 bodů.
Soutěž přinesla i řadu jiných dramatických okamžiků. Už v pátek havaroval finský pilot Kalle Rovanperä s tovární Toyotu. K jeho havárii v roli diváka se „přichomýtl“ také český rallyový pilot Lukáš Pondělíček.
S Chorvatskou rallye se předčasně rozloučil také ruský jezdec Nikolaj Grjazin, který boural v předposlední 19. rychlostní zkoušce.
Problémům se nevyhnul ani Ogier, který musel po šestnácté „erzetě“ měnit pravé přední kolo.
Aktualizujeme…