„Snažím se, aby se od sebe jednotlivé kalendáře odlišovaly. Pro rok 2020 jsme udělali výrazný, barevně opulentní kalendář, který byl hodně expresivní. Takže jsme se rozhodli ubrat barvy a soustředit se více na výraz a práci se sportovci jako modely než na efekt,“ popisuje Třeštík. „Snažil jsem se o čisté, intimní portréty, ne ve smyslu nahoty, ale dialogu mezi mnou a tím, koho fotím.“
Na focení používal širokoúhlý objektiv, což často vede k deformaci těla, kdy je například natažená ruka větší než ve skutečnosti. „Byl to záměr, abych byl s focenými v blízkém kontaktu, což pak vyvolá i jejich jiné reakce. Jelikož jsem některé ze sportovců na kalendář fotil už počtvrté, známe se a víc mi důvěřují. Pak je možné s nimi pracovat v tomto stylu, protože vědí, že je nebudu zdržovat, že se fotí v klidném a příjemném prostředí, že je nebudu prudit. Focení jak pak takové upřímnější. Ne s každým se podaří podobný druh intimity navázat, tady se to, myslím, povedlo,“ pokračuje Třeštík.
Při tvorbě mu pomáhali asistent Dan Čáha a stylistka Kateřina Boříková. „V tomhle složení jsme dělali už třetí kalendář a přispívá to k tomu, že nám všechno klapalo. Jsme sehraný tým, myslím, že jsme nikoho nezdržovali a focení šlo velmi hladce,“ pochvaluje si Třeštík.
Výsledek oceňuje i Petr Hercík, výkonný ředitel agentury Sport Invest Marketing. „Tomáš dokáže přijít každý rok s jiným konceptem a stylem, mění se kulisy, atmosféra. Pokaždé udělá kalendář, který je v českých podmínkách neokoukaný a zachycuje sportovce v jiných pozicích, než jsou standardně focení.“
Jedná se o čtvrtý kalendář v řadě z dílny Tomáše Třeštíka pro Sport Invest. V roce 2018 zachytil sportovce na nejatraktivnějších turistických lokalitách v Česku, pro rok 2019 zvolil koncept „Hvězdy a sportovci“, kdy na fotografiích se známými jmény z různých sportů byli lidé, kterým vděčí za úspěchy, a bez nichž by jejich kariéry nebyly tak výrazné. V roce 2020 rozzářil stěny domů a kanceláří koncept, v němž Třeštík sportovní hvězdy zasadil do atraktivních barevných kompozic a iluzorního světa.
Stejně jako v předešlých letech není kalendář určený ke komerčnímu prodeji. Do tisku šlo 1440 kusů, což mu dodává na unikátnosti.