Sudí Jan Petřík měl Kubalovi udělit druhou žlutou a červenou kartu v 66. minutě. Sparta už v té době vedla 1:0 a tímto výsledkem také duel v Ostravě skončil. „Domácí hráč (Kubala) při krytí míče šlápl na nárt hostujícího hráče č. 27 (Panáka). VAR (videorozhodčí) dle protokolu správně neintervenoval,“ vysvětlila komise.
Prekop se ve 43. minutě v šestnáctce dostal do kontaktu s Dávidem Krčíkem a Čurmou. Zatímco při prvním souboji se podle komise hráči vzájemně drželi za dres a k přestupku nedošlo, poté Čurma útočníka Bohemians kopl do nohy a sudí Jan Machálek měl pro Pražany nařídit penaltu. „Klokani“ porazili Karvinou 1:0 gólem z 52. minuty. „Jednalo se o složitou a nejednoznačnou situaci, pád domácího hráče nebyl zcela přirozený, VAR správně neintervenoval,“ uvedla komise.
Ta souhlasila s verdiktem sudího Ladislava Szikszaye, jenž v sobotním utkání Hradec Králové – Liberec (1:1) po zásahu videorozhodčího neuznal v 82. minutě branku Východočechů, protože Daniel Vašulín v ofsajdové pozici ovlivnil brankáře Huga Jana Bačkovského. Tento verdikt kritizoval například královéhradecký trenér Václav Kotal na tiskové konferenci.
„Došlo k tomu v době, kdy byl míč ve hře a v blízkosti domácího hráče a hostujícího brankáře. Mezi zahráním míče hráčem domácího družstva č. 5 (Filipa Čiháka) a soubojem o míč mezi domácím hráčem č. 15 (Vašulína) a hostujícím brankářem č. 31 (Bačkovským) ještě došlo k odrazu míče od nohy hráče hostujícího družstva č. 30 (Filipa Prebsla). Z hlediska pravidel se jednalo o nevědomé hraní, a tak to nemělo na posouzení ofsajdové situace žádný vliv,“ vysvětlila komise.
Rozhodčí Ondřej Pechanec v 56. minutě nedělního zápasu mezi Plzní a Slováckem (1:4) správně nenařídil penaltu pro Viktorii za údajnou ruku Petra Reinberka. „VAR po zhlédnutí všech záběrů nenašel důkaz o hraní rukou. Z dostupných záběrů nelze s jistotou prokázat, že došlo k dotyku míče a ruky hráče hostujícího družstva č. 23 (Reinberk), VAR správně neintervenoval,“ uvedla komise, která podle manuálu od nové sezony komentuje v jednom kole vždy čtyři situace, které vyberou média.