K vůni spáleného benzinu mladý Francouz přičichl během studií na polytechnice. Kamarád Albert Divo ho představil industriálnímu magnátovi Andrému Vagniezovi, který se postaral o peníze potřebné na pořízení závodního auta.
Tehdy se také zrodila láska k značce Bugatti, protože průmyslník pořídil modrý vůz Type 37A. V něm Veyron slavil roku 1930 v Grand Prix Ženevy první velké vítězství.
Svými výkony a jízdním stylem zaujal Jeana Bugattiho, syna zakladatele legendární značky Ettoreho. Z Veyrona se v roce 1932 stal testovací a vývojový pilot alsaské značky, zároveň závodil za tovární tým. S novým Bugatti Type 51A dvakrát ovládl nebezpečný berlínský Avus.
Závodník i odbojář
Vrchol kariéry ale přišel v tu nejméně vhodnou dobu. Pouhých 78 dní předtím, než Francie vyhlásila válku Německu v odvetě za napadení spojeneckého Polska, se Veyron spolu s Jeanem-Pierrem Wimillem postavil na start čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Francouzská posádka usedla do vozu Bugatti Type 57C, jemuž se kvůli specifickému tvaru aerodynamické karoserie přezdívalo Tank. Dvojice obkroužila během následujících 24 hodin po Circuit de la Sarthe 249 kol v průměrné rychlosti 136 km/h.
Tovární tým tak napravil nezdar z předchozího ročníku a připsal si v Le Mans druhé (a zároveň i poslední) vítězství.
Nejbližší soupeři byli čtyři okruhy za Bugatti. Titul „krále Le Mans“ si shodou neblahých okolností značka z Molsheimu udržela dalších deset let. Následující ročník vytrvalostního závodu se jel až v roce 1949.
Veyron se během války aktivně účastnil podzemního hnutí odporu proti německé okupaci. Za svoje služby republice dostal v roce 1945 Řád čestné legie. K závodění se sice ještě na čas vrátil, ale hlavní síly věnoval svému byznysu: firmě na výrobu zařízení pro těžbu ropy. Zemřel v roce 1970 ve věku 67 let.
Druhý život legendy
Do paměti motoristických fanoušků se jméno Veyron zapsalo počátkem našeho milénia. Značka Bugatti se stala součástí koncernu Volkswagen Group. V roce 2005 se objevil dechberoucí supersport Bugatti Veyron 16.4, jehož osmilitrový 16válec se čtyřmi turby měl výkon přes tisíc koní.
Tento vůz následovalo několik dalších variací. Úplně poslední Veyron Grand Sport Vitesse, symbolicky nazvaný La Finale, byl prodán 23. února 2015. Jeho nástupcem se stal další supersport „závodnického“ jména – Bugatti Chiron.