Nejnovější Zprávy

Z autosalonu vzhůru do pouště. Produkční auta připomínají původní kouzlo Dakaru


Původním kouzlem Rallye Dakar byl souboj jen lehce upravených automobilů s nástrahami africké pouště. Štafetu nyní přebrala produkční auta, tedy jen mírně vylepšené sériové vozy. Už osmý rok po sobě jim vládne „nesmrtelná“ Toyota Land Cruiser.

Třída T2 se vyznačuje tím, že je určena pro sériové vozy. Od těch běžně dostupných v autosalonech se liší jen povinnou bezpečnostní výbavou. V souladu s předpisy dostala auta navíc jen bezpečnostní rám, šestibodové pásy, větší palivovou nádrž a protipožární systém. Výsledkem je tak test odolnosti ve vysokém závodním nasazení.

Třídě produkčních aut T2 na Dakaru už osmý rok po sobě let vládne japonský tým TLC Toyota Auto Body. Stáj z mateřské země Toyoty o tuto korunu nepřišla, byť se na závodě neprezentovala její jednička, vítěz předchozích dvou ročníků Christian Lavieilla z Francie.

Novým lídrem se stal Japonec Akira Miura. Vítěz této kategorie z roku 2018 pamatuje ještě původní africký Dakar a na legendární rallye letos startoval už po dvanácté. Druhý vůz v modré a bílé pilotoval Francouz Roland Basso.

„Přípravy na letošní Rallye Dakar jsme museli vzhledem k mimořádné situaci způsobené epidemií koronaviru omezit. I přesto celý tým velmi intenzivně pracoval na řešení problémů, které se vyskytly během předchozích soutěží,“ uvedl před startem šéf týmu Jujdži Kakutani.

Problémy zvládli lidé od TLC Toyota Auto Body evidentně hravě, protože Miura a Basso obsadili v kategorii T2 první dvě příčky.

„Snažil jsem se minimalizovat defekty, proto jsem jel velmi ostře a prudce šlapal na brzdu, aniž bych ztratil závodní tempo. Je dobře, že nedošlo k poškození vozu ani v náročném kamenitém terénu,“ popsal Miura svůj drsný, leč účinný jezdecký styl.

Obě posádky bojovaly s nástrahami letošního Dakaru s Land Cruisery 200 s motorem V8 o výkonu 300 koní. Toyoty měly stálý pohon všech kol a dnes už nezbytnou automatickou převodovku.



Zdroj příspěvku

Scroll to top